ضمیر ناخوداگاهمقالات رایگان

تاثیرات شگفت انگیز شادی

بدون دیدگاه

احساس خوشحالی از لحاظ عاطفی و ذهنی یک تجربه شگفت‌انگیز است و منطقی است که همه‌ی ما خواهان این احساس در زندگی خود باشیم.

اما جالب است بدانید که شادی تنها موجب ایجاد حس خوب در فرد نمی شود بلکه اثرات شگفت انگیزتری را به دنبال  دارد.

زمانی که وجودتان سرشار از احساس شادی است، امیدتان به زندگی و انگیزه تان برای رسیدن به خواسته ها و اهدافتان نیز بیشتر خواهد بود.

با تولید حس شادی در درونتان، انرژی‌های مثبت را به سمت مغز، ذهن و افکارتان هدایت می کنید که به دنبال آن سلامت جسم، روح و روان تان تضمین می شود.

برخی از افراد معتقدند که شادی تحت تاثیر ژنتیک می‌باشد،

برخلاف این عقیده باید بدانید که با آگاهی از نحوه کارکرد ذهن و اصول ذهن ناخودآگاه می توانید در لحظه حال، حس زیبا و شگفت انگیز شادی را تجربه کنید

چون شادی مولفه‌ای است که می تواند در تمام حوزه‌های زندگی شما اعم از روابط و سلامتیتان تاثیر بسزایی داشته باشد.

شادی سیستم ایمنی را تقویت می کند

مطالعات نشان می‌دهد که احساس شادی سبب می‌شود بدن به کمک یک آنتی بادی،

پاسخ بهتری به عوامل بیماری‌زا دهد. ممکن است در اطراف خود دیده باشید که افراد شاد کمتر به بیماری‌های مختلف مبتلا می‌شوند.

شادی مهمترین روش مبارزه با استرس است.

مطالعات نشان می‌دهد استرس، منجر به تغییرات بیولوژیکی و هورمونی در بدن می‌شود و یکی از مهمترین دلایل تغییرات فشار خون، استرس است.

افراد شاد پایین‌ترین سطح هورمون استرس را دارند که کاهش این هورمون در بدن بر سلامت قلب نیز موثر است

شادی به سلامت مغز کمک می کند

شادی محرکی برای رشد ارتباطات عصبی مغز است

شادی سبب بهبود قابلیت‌های شناختی و افزایش بهره‌ وری مغز می‌شود

شادی قابلیت تجزیه و تحلیل مغز را افزایش می‌دهد

شادی سبب بهبود تمرکز و حافظه می‌شود

شاد بودن در همه ی مراحل زندگی می تواند اثرات منفی عصبانیت بر مغز و بدن را از بین ببرد و انسان را به یک آرامش روانی و روحی برساند.

حفظ سبک زندگی سالم

شادی همچنین موجب ترغیب فرد به انجام کارهای مثبت و بسیار مفید می شود که به بهبود سلامت کلی بدن کمک میکند.

شاد بودن و به دنبال آن پیروی از سبک زندگی سالم، باعث افزایش احساس بهتر در فرد می شود.

خوشحال بودن منجر به داشتن رژیم غذایی سالم، انجام فعالیت بدنی بیشتر و غلبه بر عادات نامناسب خواب می شود.

افزایش طول عمر

یکی از جالب ترین یافته های تحقیقات در مورد فواید شادی برسلامتی، ارتباط آن با طول عمر است.

محققان بر این باورند که به دلیل تأثیرات مثبتی که خوشبختی بر سلامتی دارد، می تواند به شما کمک کند تا زندگی طولانی تری داشته باشید.

5 کاری که می توانید برای شاد بودن در زندگی انجام دهید

سپاسگزاری بابت نعمت ها و داشته هایمان:

وقتی شرایط بدی رخ می دهد، عصبانی و گله‌مند می شویم

و این موجب ناراحتی و سلب شادی و خوشحالی ما می شود.

تمرین سپاسگزاری صحیح می تواند به مقابله با این وضعیت کمک کند و احساس خوشبختی و حس خوب در لحظه را بهبود بخشد.

برای آشنایی با اصول سپاسگزاری صحیح می توانید دردوره تربیت ذهن خودآگاه آگاهی های لازم را کسب و به یک مهارت در زندگیتان تبدیل کنید

ورزش کنید:

ورزش کردن موجب ترشح هورمون اندورفین در بدن می شود که تأثیر مستقیمی با روحیه فرد دارد.

اگر می خواهید احساس شادی و نشاط کنید، هر روز زمانی را به ورزش کردن اختصاص دهید.

مطالعات ثابت کرده اند که انجام برخی ورزش های هوازی در افزایش احساس خوشبختی وحس شادی در فرد نقش بسزایی دارد.

به آغوش طبیعت بروید:

مطالعات ثابت کرده است که گردش در طبیعت، به بهبود روحیه و خلق و خوی ما کمک می کند.

یک پیاده روی خوب یا دویدن در یک پارک محلی یا حتی باغبانی کردن می تواند مزایای فوق العاده ای بر روحیه ی تان داشته باشد.

ذهن خودآگاهتان را تربیت کنید:

با کسب آگاهی در این زمینه بهتر و راحت تر می توانید بودن در لحظه حال را تجربه کنید

و به شما کمک میکند تا با آگاهی عمیق تری به احساسات روزمره خود توجه داشته باشید

و تجربیات منفی را رها و فضای بیشتری را برای تولید افکار و احساسات مثبت فراهم کنید.

وقت تان را با عزیزان تان سپری کنید:

معاشرت با دوستانی که به شما احساس خوبی را منتقل می کنند مزایای بسیار زیادی برسلامتیتان دارد.

یکی از این مزایا احساس شادی و خوشبختی است.

برای خوردن قهوه با دوستان تان وقت بگذارید، یا به همراه خانوادتان به تفریح یا پیاده روی بروید. به این ترتیب خوشبختی را از ته قلب احساس کنید!

شادترین کشورهای دنیا

کارشناسان نشریه فایننشال تایمز طی تحقیقات خود اعلام کردند که ساکنان 10 کشور جهان،

جزو شادترین وخوشحال‌ترین مردم روی کره زمین به شمار می‌روند

و با توجه به بحران‌های روبه رشدی که بسیاری از نقاط جهان رادر بر گرفته، مردم این 10کشور (به ترتیب) با توجه به

ملاک «رضایتمندی‌شان از زندگی» مردمانی شاد به حساب می‌آیند.

دانمارک ۹۰.۱ درصد، فنلاند ۸۵.۹ درصد، هلند ۸۵.۱ درصد، سوئد ۲۷.۸، ایرلند ۸۱.۱ درصد، کانادا 78 درصد،

سوئیس ۷۷.۴ درصد، نیوزلند ۷۶.۷ درصد، نروژ ۷۶.۵ درصد، و در بلژیک ۷۶.۳ درصد است. متوسط طول عمر در این 10 کشور 85 تا 90 سال است.

شاد بودن خیلی آسان است، تنها کافی است کارهایی که شما را شاد می‌کند، بشناسید و بیشتر انجام دهید.

عجیب است که درهمه کارهای خود اعم از دکتر وآرایشگاه رفتن و… برنامه‌ریزی داریم اما وقتی را برای شادی تعیین نمی‌کنیم!

فقط می‌گوییم شادی خیلی مهم است، اما از گنجاندن آن در برنامه‌های خود غافل هستیم.

چگونه می توان با مشکلات و موانع زندگی شاد بود

سؤالی است که همیشه بهانه‌ای می‌شود برای باز کردن در به روی غم و زنجیر کردن شادی، این تفکر حاصل عدم تربیت ذهن و عدم آگاهی است

که با بکارگیری تکنیک های اصول ذهن ناخودآگاه می توان برای همیشه این موانع را کنار زد و طعم شیرین و دلچسب شادی و رضایتمندی را در تمام مراحل زندگی تجربه کرد.

حس شادی درون انسان‌ها هرگز نمی‌میرد زیرا وقتی همه ما گاهی اوقات از افسردگی رنج می‌بریم، از درون منتظر تلنگری هستیم

تا دوباره آن حس شادی درون‌مان بیدار شود و همه جا را روشن کند؛ پس شک نکنید که شادی درون‌مان به خواب رفته و اجازه داده‌ایم که غصه‌ها بیدار شوند.

شاد زیستن حقی است که نباید از خودمان دریغ کنیم. این جمله‌ای است که باید مدام زیر لب تکرار کنیم.

 

سخن پایانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست