تکنیک های بی نظیر جهت حذف افکار منفی

تکنیک های بی نظیر جهت حذف افکار منفی

برای حذف افکار منفی تکنیک هایی متفاوتی ارائه شده است .  زمانی که شما سعی می کنین قانون جذب رو توی زندگی تون به کارببرین ، غلبه بر تفکرات منفی و حذف افکار منفی یکی از بزرگترین چالش هایی است که ممکنه با اون مواجه بشین .
با این وجود ، حتی اگه شما همه این ابزار فوق العاده ای رو که به شما کمک می کنن تا مثبت فکر کنین رو به کار ببرین و به آینده ای درخشان امیدوار باشین ، همچنان در حال مبارزه با باورهای محدود کننده  هستید .

باورهایی که محصول زندگی گذشته شماست و خیلی از این باورها به طور ناخواسته روی زندگی تون تاثیر می ذارن و تصویر ذهنی شما رو از یک زندگی بهتر مختل می کنن و مسیر زندگی دلخواه شما را منحرف می کنن .
خوشبختانه ، راه های کاربردی زیادی وجود دارن که به شما کمک می کنن تا از این تفکرات منفی خلاص بشین .
در این جا به پنج روش موثر برای حذف افکار منفی  اشاره می کنیم :

شماره یک: توقّف تفکّر حذف افکار منفی

وقتی متوجه می شین که افکار منفی و یا تصاویر ناخوشایندی دارن وارد ذهن شما میشن ، سعی کنین به خودتون بگین ” دست نگه دار ! ” .

اگه تنها هستین ، می تونین این عبارت رو با صدای بلند بگین اما اگه این رو فقط توی ذهنتون هم تکرار کنین می تونه خیلی موثر باشه .
به یاد داشته باشید ذهن شما عالیجنابه  و از دستور شما اطاعت می کنه ! اگه دوست دارین می تونین از عباراتی قوتی تر از “دست نگه دار” استفاده کنید . مثلا ؛ ” از ذهن من برو بیرون ” یا حتی از یک عبارت بی ادبانه که رنگ اجبار را به ذهن متبادر کنه .
در مورد کسانی که تحت تاثیر کلمات قرار نمی گیرن ، تصاویر قدرت بیشتری دارن.
زمانیکه سر و کله افکار مزاحم پیدا میشه ، به عنوان مثال شما می تونین تصویر یک تابلوی توقف قرمز درخشان رو توی چشم ذهنتون تصور کنین .
همچنین رویکردی های مستقیم بیشتری برای توقف تفکرات وجود دارن .
به عنوان مثال ، شما می تونین تاکتیک قدیمی شست و شوی صورت تون با آب و یا تغییر جهت تفکرات تون رو امتحان کنین .
یا اینکه بعضی از مردم دوست دارن از شماره 100 تا شماره 1 به صورت معکوس بشمارن .

شماره دو : عبارت های تاکیدی مثبت

شما می تونین عبارت های تاکیدی مثبت رو به چند روش مورد استفاده قرار بدین .
اولا ، اونها ممکنه شبیه به تکنیک های توقف تفکرات به کار برده بشن .
به عبارت دیگه ، شما باید به محض اینکه احساس کردید یک تفکر منفی داره به سمت شما میاد ، بلافاصله یک عبارت تاکیدی رو بگین که مخالف اون تفکّر منفی باشه .
به عنوان مثال ، اگه شما دارین از قانون جذب استفاده می کنین تا همسر آینده تون رو به زندگی تون جذب کنین ، و متوجه می شین که دارین به این فکر می کنین که شما لیاقت عشق رو ندارین ،

می تونین به خودتون بگین : ” من یک انسانِ ارزشمند و دوست داشتنی هستم و یک رابطه فوق العاده رو به زندگی خودم جذب می کنم .”

دوما ، تکرار عبارت های تاکیدی به طور روزانه ، طرز فکر شما رو تغییر میدن و این عبارت های تاکیدی رو به ابزاری قدرتمندی تبدیل می کنه حتی اگه شما از قبل احساس خوبی داشته باشین .
عبارت های تاکیدی تون رو با دقت طراحی کنین و سعی کنین وقتی اونها رو توی آینه به خودتون می گین ، با خودتون ارتباط چشمی برقرار کنین .

شماره سه: اعمال محدودیت

اگه شما مدت هاست که دارین با افکار منفی زندگی می کنین ، شاید فکر کنین که این باور که شما می تونین به طور ناگهانی تغییر کنین ، واقع بینانه نیست .

توی چنین شرایطی به نظر می رسه که حتی عبارت های تاکیدی و تکنیک های توقف تفکرات هم تنها منفی نگری رو به تاخیر میندازن .
اگه این برای شما آشناست ، هر زمان که نوبت تفکرات منفی شد ، شاید بهتر باشه که چند هفته ای محدودیت هایی رو برای خودتون اعمال کنین .
در اینجا منظور ما اینه که شما برای دوره زمانی ثابت و محدودی ، اجازه ورود افکار منفی به ذهنتون رو بدین و تعهد بدین که توی سایر اوقاتِ هفته به زور اونها رو متوقف کنین و با اونها مبارزه کنین (حذف افکار منفی) .

وقتی شما اطمینان داشته باشین که زمانی رو برای بررسی این افکار خواهید داشت ، ممکنه اونها رو ضعیف تر ببینین و متوجه بشین که اونها توانایی کمتری برای چیره شدن بر ذهن شما دارن .
به علاوه ، خیلی از مردم متوجه میشن زمانی که به اون ساعتهای برنامه ریزی شده شون می رسن ، اونها حتی نمی تونن به هیچ چیز دیگه ای که به افکار منفی اجازه وارد شدن به ذهن شما رو بده ، فکر کنن و این در واقع به اونها کمک می کنه تا این الگوی رفتاری رو رها کنن .

شماره چهار: نوشتن و نابود کردن

اگه افکار منفی به یک احساس قوی مثل ترس ، عصبانیت یا حسادت مرتبط باشن ، سعی کنین همه اون ها رو بنویسین .
یک خودکار و یک کاغذ بردارین و همه اون چیزهایی که باعث به وجود اومدن افکار منفی میشن رو بنویسین .
بعدش شما می تونین توی یک حرکت نمادین که تعهد شما رو نشون میده ، به هر شکلی که دوست دارین این کاغذ رو از بین ببرین .
به عنوان مثال می تونین اون کاغذ رو پاره کنین ، مچاله اش کنین ، اون رو بسوزونین و یا اون رو خط خطی کنین .

برای کسانی که نمی تونن به خوبی با کلمات دلایل خودشون رو ابراز کنن ،استفاده از روش های هنری می تونه تاثیر مشابهی داشته باشه .
به عنوان مثال ، شما می تونین مجسمه ای رو که نماد منفی نگری شما باشه ، بسازین یا رنگش کنین و بعد نابودش کنین (یا شکلش رو تغییر بدین) .
هدف این تکنیک (حذف افکار منفی) اینه که یک نوع نمایش فیزیکی از منفی نگری های شما به دست بیاد تا اینکه شما بتونین به شکلی راضی کننده و نمادین اون رو از بین ببرین .

شماره پنج: فقط بخاطر اینکه…

زمانیکه احساس می کنین که دارین به سمت منفی نگری هدایت می شین ، شما می تونین تلاش کنین و با خودتون صحبت کنین .
توی این تکنیک(حذف افکار منفی) شما باید جمله مناسبی رو پیدا کنین که بتونین اون رو بلند به خودتون بگید .

برای اینکه متوجه بشین که قدرت شما از واکنش های بدنی شما بیشتر است و با گذشت زمان اون قدرت رو افزایش بدین .
سعی کنید این رویکرد رو با کشیدن نفسی عمیق انجام بدین . برای اینکار می توانید از جمله هایی مثل اینها استفاده کنید

” فقط به خاطر اینکه من رابطه های بدی رو تجربه کرده ام ، دلیل نمیشه که این کار رو با بدنم بکنم”

و یا

” فقط به خاطر اینکه توی پیدا کردن یک شغل مناسب به مشکل خورده ام ، دلیل نمیشه که نتونم توی آینده کار خوبی رو پیدا کنم ” .

با تمرین این تکنیک ها مطمئن باشید میتونید به طور قابل توجهی به حذف افکار منفی از ذهنتون اقدام کنید .

نظرات بسته شده است.