ضمیر ناخوداگاه

کلید تسلط بر ذهن ناخودآگاه , در پذیرش مسئولیت اتفاقات زندگی است

بدون دیدگاه

وقتی شخصی تصمیم می گیرد که کنترل زندگی حقیقی اش را در دست بگیرد وعامدانه زندگی ای که میخواهد را خلق کند. باید قدرت خود و 100 درصد مسئولیت تجربیاتی که در حال حاضر رخ میدهند را بپذیرد. که این شامل تمام چیزهایی است که خوب یا بد تلقی میشوند. یعنی طبق اصول ذهن ناخودآگاه باید پذیرفت که زندگی نتیجه افکار و احساسات خودمان است . و با تسلط بر ذهن ناخودآگاه است که میتوان آن را در جهت خواسته های خود برنامه ریزی کرد.

تسلط بر ذهن ناخودآگاه
تسلط بر ذهن ناخودآگاه

مسئولیت اتفاقات و تجربیات زندگی خود را بپذیرید

ما در واقع همیشه این قدرت و مسئولیت را بر عهده داریم ,اما اغلب چنین چیزی را انکار می کنیم. به راحتی می توان انگشت خود را به سمت تمام چیزها و اشخاصی گرفت که باور داریم مانع موفقیت های مورد نظرمان میشوند. اما واقعیت این است که شما تنها کسی هستید که زندگی حقیقی را به روش خود تجربه می کنید. و تنها کسی هستید که اگر آن را دوست نداشته باشید، قدرت تغییر آن را دارید. زمانی که شما چگونگی تسلط بر ذهن ناخودآگاه را بلد باشید.

تنها چیزی که ما از آن فرار می کنیم، کنترلِ خود است. با پذیرش قدرت درونی خودمان ، ما مسئولیتمان را در قبال آن قدرت میپذیریم . که این امر به نوبه ی خود کنترل لازم برای خلق عامدانه ی خواسته هایمان را به ما بازمیگرداند. منابع داخلی ما برای انجام این کار از قبل موجود است. به زبان ساده و بر اساس اصول ذهن ناخودآگاه , زمانی که ما به شناخت از ذهن ناخودآگاه خود رسیدیم . با پذیرفتن قدرت درونی خودمان , مسئولیت فکر و حس و ارتعاش خود را میذیریم . و آنگاه عامدانه و آگاهانه در مسیر خواسته ها ذهن خود را تنظیم میکنیم که لازمه این رسیدن در درون خود ما نهاده شده است و این از ملزومات اشرف مخلوقات بودن است.

ممکن است این متابع و نیروهای درونی در بعضی از افراد غیرفعال باشند ، یا حتی در قسمت های خاصی از زندگی غیر فعال شوند ،اما هنوز هم وجود دارند. استفاده نکردن از این منابع به سادگی راهی برای عقب نگه داشتن خودمان است. و از طریق اصول ذهن ناخودآگاه ، هنگامی که قدرتی که در اختیار داریم را قبول کردیم ، فقط کمی زمان میبرد تا دنیای بیرونی ما به ما نشان دهد که چقدر قدرت داریم.

تسلط برذهن

تسلط بر ذهن و کشف منابع و نیروهای درونی

اگر هر فرد زندگی که دوست دارد را زندگی نمی کند، باید بداند که منابع داخلی برای انجام این کار را دارد. وقتی زندگی مطلوبی را که می خواهیم، زندگی نمیکنیم . به این دلیل است که کنترل خود و تسلط خود بر ذهن خودمان را کنار گذاشته ایم نه به این دلیل که قدرت درونی خود را از دست داده ایم.

فقط به این دلیل که ما آنچه را که برای داشتن زندگی انتخابی لازم است , طی نمی کنیم. به این معنی نیست که قدرت و مسئولیت ما دیگر وجود ندارد.

ما هر یک پتانسیل خالص هستیم و این بدان معنی است که ما قدرت تغییر شرایط خود را داریم. شکست خوردن در استفاده از این قدرت، مسئولیت شخص را از ما نمی گیرد. ما هنوز مسئول زندگی خود هستیم. اقدام کردن (یا نکردن)  همسو با خواسته، هنوز هم راهی برای ایجاد زندگی حقیقی است. یعنی شما برای رسیدن به خواسته باید با آن هم ارتعاش شوید و ارتعاش خود را در جهت خواسته تنظیم کنید . در دوره های اصولذهن ناخودآگاه به تنظیم ارتعاش ذهن در جهت خواسته مفصل پرداخته میشود .

ذهن ناخودآگاه آنچه را که درباره آن فکر می کنیم و حسی نسبت به آن داریم را برای ما به ارمغان می آورد. فکر کردن ، درخواست کردن است. هر فکری یک قصد ونیت است. ذهن ناخودآگاه ما فقط مجری است و در مورد بد یا خوب بودن افکار ما نظری ندارد. کلید تسلط بر ذهن ناخودآگاه ،مسئولیت است. مسئولیت افکار ما ، مسئولیت اقدامات ما (یا عدم اقدام) و مسئولیت قدرتی که داریم. این موارد باعث می شود که ما نسبت به تجربیات و شرایط زندگی خود پاسخگو باشیم.

پذیرش مسئولیت اولین قدم در جهت تسلط بر ذهن ناخودآگاه

پذیرش مسئولیتخبر خوب در مورد مسئولیت پذیری این است که آگاهی ما را در مورد آنچه در زندگیمان اتفاق می افتد بالا می برد. این باعث می شود که ما بتوانیم با موفقیت از اصول ذهن ناخودآگاه برای رسیدن به خواسته های خود استفاده کنیم.

با پذیرفتن مسئولیت در قبال تجربیات خود، ما همچنین قدرت تغییر آنها را در صورت دوست نداشتن آنها ، بر عهده میگیریم.این ما را در موقعیتی قرار می دهد که آگاهانه و عامدانه درباره چیزهایی که میخواهیم ، افکار و احساسات مثبت بیشتری را انتخاب کنیم.

که بتوانیم باورهای جدید و مسیرهای عصبی جدید یا عادات ذهنی ایجاد کنیم . تا ما را با چیزهایی که میخواهیم همسو کند.

درطی این روند ممکن است ما هنوز افکار منفی داشته باشیم که ظاهر می شوند. اما درک آگاهانه جدیدی شکل میگیرد و آن این است که ما قدرت تغییر این افکار را داریم.

روزانه از جملات تلقینی زیر استفاده کنید. اینها به شما و ذهن شما در به خاطر سپردن قدرتی که دارید کمک می کنند

  • خدایا سپاسگزارم من یک خلق کننده ی قدرتمند هستم.
  • خدایا سپاسگزارم من اکنون تصمیم دارم کنترل زندگی و شرایطم را به دست بگیرم.
  • خدایا سپاسگزارم من به طور فزاینده ای به قدرت خود و خلق زندگی خود به روشی که انتخاب می کنم اطمینان دارم.
  • خدایا سپاسگزارم من مایل هستم باور کنم که قدرت خلق تجربیاتم را دارم.
  • خدایا سپاسگزارم من همیشه قدرت خلق زندگی خود را داشته ام و اکنون مسئولیت آن را بر عهده میگیرم.
  • خدایا سپاسگزارم من می پذیرم که این تنها خودم  هستم که می توانم زندگی ام را کنترل کنم.
  • خدایا سپاسگزارم من قدرت كامل برای ایجاد تغییراتی را كه می خواهم دارم.
  • خدایا سپاسگزارم من به خودم و توانایی خودم در به ظهور رساندن زندگی که انتخاب می کنم اعتقاددارم.
  • خدایا سپاسگزارم من در حال کنترل ذهن و زندگی خود هستم.
  • خدایا سپاسگزارم من هر وقت بخواهم با قدرتی که در اختیار دارم می توانم زندگی خود را متحول کنم.
  • خدایا سپاسگزارم من به راحتی می توانم افکار و شرایط خود را کنترل کنم.

همه چیز در دورن خودتان است شما خالق زندگی خود هستید

اگر باور دارید که چیزی خارج از شما برای شما مشکلی ایجاد می کند کنترل خود را بر اتفاقات زندگیتان از دست میدهید. اگر افکار خود را بر روی مواردی که در زندگی خود دوست ندارید متمرکز کنید ، ذهن ناخودآگاه خود را فعال می کنید تا موارد مشابه بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد. شما درمورد اتفاقات زندگی خود پاسخگو هستید و آگاهی از این امر اولین قدم برای پس گرفتن قدرت است بنابراین می توانید زندگی خود را به روشی که برای آن انتخاب می کنید خلق کنید.

شما قدرت عملی زندگی حقیقی خود هستید. شما خالق تجربیات و اتفاقات زندگی خود هستید. شمامسئول زندگی خود هستید. زندگی برای شما اتفاق نمی افتد بلکه از طریق شما و به وسیله ذهن ناخودآگاه شما خلق شده است. هیچ دلیل ثانویه ای وجود ندارد . هیچ فرد یا شرایط دیگری درباره زندگی حقیقی شما تصمیم نمی گیرد. به محض پذیرفتن این حقیقت، شما وقت خود راصرف امید الکی برای اینکه زندگی تان خودش تغییر کند نمی کنید و به طور ناگهانی”قدرت مطلقی” خواهید داشت که آنها را تغییر دهید و مسئولیت این کار را بر عهده بگیرید.

با عالیجناب ذهن خالق زندگی خود باشید

ترجمه و تطبیق داده شده بر اساس اصول ذهن ناخودآگاه توسط استاد ابراهیم منصوری

 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

عالیجناب ذهن
 

نا آشنایی با قوانین ذهن ریشه همه نارضایتی ها، محدودیت ها، فقر، اضطراب ها و ناهماهنگی هاست و آگاهی از « اصول لایتغیر ذهنی» کلید تحقق بزرگترین، جنون آمیزترین و بلندپروازانه ترین رویاهای شماست

مجوزها