مقالات رایگان

محمد حسین صفری در جمع هنرمندان پیشکسوت سینما و تلویزیون

بدون دیدگاه

محمد حسین صفری ، کارگردان و تدوینگر مجموعه ” عالیجناب ذهن ” به همراه جمعی از بازیگران و هنرمندان پیشکسوت سینما و تلویزیون با فرمانده سپاه تهران دیدار کرد . به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس ، نشست صمیمانه جمعی از بازیگران ، کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگان سینمای ایران با سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران ،(شنبه ۱۳ بهمن) برگزار شد .
در ابتدای این نشست ، علی پاکدامن مسئول شورای اندیشه‌ ورزی سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ ضمن ارائه توضیحاتی گفت : قرار است جلسات ماهانه با هنرمندان برقرار شود و ان شاءالله پس از برگزاری جلسه سوم ، کمیسیونی تشکیل و نتایج آن منتشر می‌شود . ۱۰ رشته در سازمان بسیج هنرمندان فعال است که یکی از آن‌ها فیلم است .

* نگاه فیلمسازان جوان به دفاع مقدس نباید طرد شود 

وی تهیه‌کننده ، کارگردان و بازیگر هم در این نشست گفت : در حوزه تولید آثار ارزشی دردها مشترک است.
محمد حسین صفری افزود : تعاریف مؤلفه‌های آثار ارزشی مشخص است ، اما نسل جوان تفسیر تازه‌تری از این مؤلفه‌ها دارند ، گاه این نگاه ناپخته است اما نباید طرد شود . باید نسل جوان و پیشکسوت کنار هم قرار گیرند تا نتیجه مطلوب‌تری حاصل شود .

وی در پایان سخنان خود از موازی‌کاری ها در حیطه تولید آثار ارزشی گلایه کرد .

* نقش سینما در رفع معضلات اجتماعی

سردار یزدی هم در پایان این جلسه گفت : امروز دشمن بی‌رحمی به ما تهاجم کرده و از هیچ چیزی هم فروگذار نیست . اینطور هم نیست که فقط قشر خاصی مانند مسلمان‌ها را هدف گرفته باشد، بلکه علیه همه ایرانی‌ها دارد کار می‌شود . وی سپس به معضلات فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد : سینما می‌تواند برای رفع معضلات اجتماعی نقش ایفا کند. سال ۷۶ مطلبی درباره جشنواره فیلم فجر نوشتم و گفتم پس از پرواز سیمرغ‌ها در اختتامیه ، قرار است کجا بنشینند ؟ چه برنامه‌ای برای سال بعد در سینما داریم ؟

فرمانده سپاه تهران در ادامه این نشست گفت : ما به دنبال ممنوع کردن چیزی نیستیم ، بلکه به دنبال هدفگذاری برای رفع مشکل هستیم . مثلا ۱۰ معضل اجتماعی را شناسایی و برایش فیلمنامه مناسب تهیه کنیم تا سال بعد حداقل ۵ فیلم راهگشا برای رفع این معضل ساخته شود .
محمد حسین صفری ادامه داد: خواهش داریم هنرمندان کمک کنند این جمع‌ها شکل گیرد، حتی اگر اختلاف سلیقه داشته باشیم ، اما باید همدیگر را تحمل کنیم و بدون خودبرتربینی با هم صحبت کنیم و هدف‌گذاری را انجام دهیم .
فرمانده سپاه تهران تصریح کرد : معتقدم خیلی از هنرپیشه‌هایی که بعضاً در پازل دشمن بازی می‌کنند ، رفتارشان ناآگاهانه هست. حتماً همه‌مان دغدغه کشورمان و دینمان را داریم .
سردار یزدی تصریح کرد : دلسوزی ، نگرانی و دغدغه وجود دارد . امیدواریم در این جلسات هدف‌گذاری و آینده‌نگری و آینده پژوهی را داشته باشیم تا آینده خوبی را برای کشور رقم بزنیم . برای مطالعه مشروح این خبر کلیک کنید .

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

عالیجناب ذهن
 

نا آشنایی با قوانین ذهن ریشه همه نارضایتی ها، محدودیت ها، فقر، اضطراب ها و ناهماهنگی هاست و آگاهی از « اصول لایتغیر ذهنی» کلید تحقق بزرگترین، جنون آمیزترین و بلندپروازانه ترین رویاهای شماست

مجوزها