ضمیر ناخوداگاه

تفاوت ذهن و مغز در چیست ؟ آیا این دو یکی هستند ؟

بدون دیدگاه

برخی افراد از تفاوت ذهن و مغز اطلاعی ندارند و هر دو را بخشی از بدن میدانند . اما این نادرست است . مغز یک شی و عضو فیزیکی است که می توان با چشم دید و میشه از طریق جراحی آن را لمس کرد. از طرف دیگر، ذهن یک شی فیزیکی و با چشم قابل مشاهده نیست . و از طریق جراحی هم نمیشه آن را پیدا و لمس کرد. بنابراین ، مغز ذهن نیست و بخشی از بدن ما محسوب می شود.

و میتوان گفت یکی دیدنی و قابل مشاهده و دیگری غیرقابل لمس و غیر قابل مشاهده است . این دو وجود متفاوتی نسبت به هم دارند . به عبارتی، زمانیکه بدن ما کاملا ریلکس و آرام است ممکن است ذهن کاملا مشغول و در تکاپو باشد . این نشان می دهد که بدن و ذهنمون ما یک موجود واحد نیستند .

ذهن و مغز
ذهن و مغز

ذهن در کالبد جسم ما ساکن است

در کتاب مقدس بودائیان بدن ما با یک مهمان خانه مقایسه شده که در آن ذهن، میهمان است . هنگامی که ما می میریم ذهن ما بدن را ترک کرده و به خانه بعدی می رود.درست مثل اینکه میهمان بعد از مرگ صاحبخانه به خانه دیگری می رود!

هیچکدام از یکصد میلیارد سلول عصبی مغز به تنهایی کمترین تصوری از این ندارند که ما که هستیم .نخستین مشکل در فهم آنچه در مغز می گذرد این است که ما با مغز درباره مغز فکر می کنیم . مغز یک سیستم خود ارجاع است . و حتی زمانیکه درباره مغز صحبت می کنیم اندیشه ای تولید می کنیم که محصول کار خود مغز است .

مغز ماهیتی مادی دارد اما ذهنون به عنوان هدایتگر مغز ما عمل می کند و این تفاوت ذهن و مغز  ظریف و باعث تمایز این دو از هم می شود . به عبارتی ذهنی حلقه و نقطه اتصال بین چیزهای نادیدنی و دیدنی است . نقطه ارتباط بین روح و جسم است.

ذهن و کائنات
ذهن و کائنات

نکته مهمی در این بین وجود دارد .

هر چقدر از این کارکرد و کیفیت عمل آن و تفاوت ذهن و مغز بدانیم . دسترسی ما به قدرت، ثروت، سلامتی ، شادی و مواهب و برکات خداوندی به همان اندازه در زندگی مان گسترده خواهد شد . تفکر (ذهن)یک انرژی و انرژی قدرت بی پایان است . چرا که تمام ادیان، علوم و فلسفه هایی که پیشتر در جهان با آنها آشنا بوده ایم . مبتنی بر ظهور این انرژی هستند . جهان به معلول ها محدود شده است . در حالی که علت ها نادیده گرفته شده یا اشتباه درک شده اند .

ما علت ها را که بوجود آورنده شرایط، اتفاقات ، روابط و سرنوشت تک تک ماست با شما در میان خواهیم گذاشت .

بنابراین برای تغییر ذهن ، بهبود و جذب تمام مواهب از ثروت و سلامتی گرفته تا طی مدارج عالی در حوزه های مختلف تنها کافی است علت ها را تغییر داد . و در جهت دستیابی به معلول ها بکار گرفت . و این با درک تفاوت ذهن و مغز ممکن است .

ذهن ناخودآگاه
ذهن ناخودآگاه

ذهن ناخودآگاه بخش اعظم ذهن همه ماست

ذهن ناخودآگاه به عنوان یکی از قسمت های اصلی ذهن هر فردی است که در زندگی روزمره و انجام فعالیت های انسان تاثیر بسزایی دارد . اما اغلب غفلت از آن موجب جذب نیروهای منفی و عدم رسیدن به کامیابی می شود . و از اینجا میتوان به تفاوت ذهن و مغز پی برد .به هر میزان که جذب انرژی های مثبت و تفکر مطلوب در ذهن ناخودآگاه بیشتر باشد در نتیجه اتفاقات مثبت نیز احتمال وقوع بیشتری پیدا می کنند . بنابراین رابطه مستقیم بین ذهن و سلامتی وجود دارد .

ضمیر ناخودآگاه که اغلب با عنوان بدنه کوه یخی ذهن شناخته می شود قسمت بزرگ و اصلی مغز را تشکیل می دهد . و با وجود این که پنهان است و همان طور که از اسم آن پیداست به صورت ناخودآگاه عمل می کند . اما تاثیری شگرف بر نتیجه افکاری دارد که ما با آنها سر و کار داریم .

اما چگونه می شود از ذهن ناخودآگاه برای تضمین سلامتی همیشگی استفاده کرد ؟

افکار و ایده هایی که در ذهن ناخودآگاه ما وجود دارند و ما اغلب به صورت هوشیارانه به آنها فکر نمی کنیم . در این قسمت ذخیره شده و در مواقعی که مغز در حال استراحت می باشد. یا در موقع خواب این افکار می توانند خود را به ذهن هوشیار برسانند . و این قسمتی از تفاوت ذهن و مغز است .

از آنجایی که اطلاعات مختلف قابلیت ذخیره شدن در ذهن را دارند . می توان به عامل سلامتی نیز اشاره کرد. سلامتی و ایجاد افکار مثبت در این زمینه در ذهن ناخودآگاه می تواند عوامل مثبت بیرونی را جذب کند . و فرد را قادر به انجام کارهایی می کند که در تعیین سلامتی او نقش مهمی دارند . و اینها را میتوان قسمتی از تفاوت ذهن و مغز دانست .

باید ذهن ناخودآگاه در جهتی آموزش داده شود که تنها به عوامل مثبت در جهت کامیابی و سلامت و موفقیت فکر کند. تا بتواند همه نیروهای مثبت را به خود جذب کند . تکرار با جملات مثبت و فکر کردن به جوانب خوب در هر کاری یکی از گام های موثر در جهت پرورش صحیح و آگاهانه ذهن در قسمت ناخودآگاه می باشد .

وقتی تفاوت ذهن و مغر را دانستیم . در واقع نقش ذهن ناخودآگاه زا در دریافت مواهب درک میکنیم . نقش ذهن ناخودآگاه در سلامتی این است که می تواند به ما هشدار بدهد .  ما را راهنمایی کند تا بتوانیم فرایندهای حیاتی زندگی را به شکلی صحیح باور کنیم . و آنها را به صورت درست درک کرده و به خاطر بسپاریم . اگر خواسته ما مبنی بر سلامتی با قانونمندی های موجود در جهان همسو باشد . در نهایت نیروهای طبیعی که در اطراف ما وجد دارند. همسو با ما و ذهن ما حرکت می کنند تا نتیجه ای که می خواهیم کسب کنیم .

اندیشه های مثبت انرژی زیادی دارند که ارتعاشات موجود در آنها  می تواند در خلق آنچه که می خواهیم موثر باشد .

ذهن و ثروت
ذهن و ثروت

نقش ذهن در درک خوشبختی و حس خوشبختی چیست ؟

ذهن ناخودآگاه به ثروت بی نهایت ، خوشبختی نامحدود و خرد بینهایت متصل شده است . طبق مطالعات عمیق نزدیک به یک دهه ای در مورد ذهن ناخودآگاه شاید با جرات بتوانم بگویم بیش از 90 درصد آدمها از وجود چنین قدرتی در درون خود اطلاع و آگاهی مقدماتی هم ندارند ، چون هیچ اطلاعی از تفاوت ذهن و مغز ندارند . تنها 10 درصد به وجود آن واقف اند و به نحوه فعال سازی آن آگاه هستند و دقیقا بخاطر همین است که سرنوشت 90 درصد دست آن 10 درصدی است که از این قدرت نامحدود آگاهی دارند .

90 درصد مردم همیشه سعی میکنند نتایجشان را تغییر دهند اما متوجه نیستند که نتایج از ریشه عقاید ذهن ناخودآگاه شان است و تا زمانیکه آن را در جهت خواسته هاشون نچرخانند مثل آن است که به آینه نگاه می کنند و جوش صورتشون رو از طریق دستکاری خود اینه می خواهند برطرف نمایند ! .

ذهن ناخوداگاه درای صفحه ای اطلاعات است که توسط ذهن خودآگاه به عنوان دروازه بان ورودی ها تصمیم میگرد چه چیزی از درواره ذهن عبور کند و چه چیزی حذف شود .

بخاطر اطلاع از این قوانین است که هنری فورد ، جان راکفلر ها در گذشته و بیل گیتس ، جک ما ، وارن بافت ، ریچارد برانسون ها در دنیای حاضر ما همیشه در اوج هستند .

مطالب و محتوای متنی ، صوتی و ویدیویی این سایت به شما کمک خواهد کرد تا ضمن آگاهی از قوانین و نحوه فعال سازی ذهن ناخودآگاه خود را در دنیایی از فراوانی و ثروت و سلامتی و برکات بی پایان الهی قرار دهید .

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

عالیجناب ذهن
 

نا آشنایی با قوانین ذهن ریشه همه نارضایتی ها، محدودیت ها، فقر، اضطراب ها و ناهماهنگی هاست و آگاهی از « اصول لایتغیر ذهنی» کلید تحقق بزرگترین، جنون آمیزترین و بلندپروازانه ترین رویاهای شماست

مجوزها