ضمیر ناخوداگاه

چگونه قدرت تجسم میتواند زندگی شما را متحول کند؟

بدون دیدگاه

انسان تبدیل به چیزی می‌شود که به‌ آن فکر می‌کند . روی هرچیزی تمرکز کنید ، آن را جذب خواهید کرد . هرچیزی را که در ذهنتان با قدرت تجسم کنید ، می‌توانید انجامش دهید .

تجسم کمک می‌کند بتوانید افکار و اعمال خود را هدایت کنید. و با آگاهی ، تمرکز و هدفمندی بیشتری زندگی کنید . بنابراین تجسم ، روشی فوق‌العاده برای استفاده از نیروی خلاقیت افکار است. و باعث می‌شود بتوانید از این نیروی قدرتمند برای بهبود همه‌ی جنبه‌های زندگی خود بهره ببرید .

جان آسارف به عنوان یکی از برترین مدرسان قانون جذب در اهمیت و نقش تجسم مطلبی منتشر کرده است که آن را با شما عزیزان عالیجناب ذهن به اشتراک می گذاریم :

ورزشکاران حرفه‌ای و بسیاری از افراد موفق و سرشناس به طور منظم از قدرت تجسم استفاده می‌کنند. چرا ؟ ماحصل ۲۰سال تحقیق در مورد این قدرت نتایج بسیار جالبی در پی داشته است . به عنوان مثال ، اگر به شخصی مثلا جرج گفته شود از کاری که انجام می‌دهد دست بکشد، چشمانش را ببندد و به ماشینش فکر کند .

به نظر شما چه چیزی مدنظرش می‌آید ؟ کلمه «ماشین» به ذهنش خطور می‌کند یا تصویر واقعی آن ؟ از لحاظ روانی آن‌چه که در واقع اتفاق می‌افتد دسترسی شخص به آن قسمت از حافظه ذهنش است که مفهوم «ماشین» در آن جای گرفته .

درست در زمانی که اولین بار با ماشین برخورد کرده است . به همین صورت انسان‌ها اسامی را با تصاویر یا دیگر اشکال مشابه همراه می‌کنند تا بتوانند در صورت لزوم آن‌ها را به خاطر بیاورند .

یک مثال ساده

در این‌جا با ذکر مثالی بیشتر به اهمیت این توانایی ساده پی می‌بریم .
اجازه بدهید به همان مثال جرج بازگردیم . هنگامی که او پس از خرید به سراغ ماشینش می‌رود تمام تمرکز خود را به تصویری معطوف می‌کند که از ماشینش در ذهن دارد. با نگاهی سریع و اجمالی به تمام ماشین‌های درون پارکینگ بالاخره متوجه ماشینی می‌شود که به نظرش آشنا می‌آید.

با ذکر این مثال و نگاهی به پشت صحنه آن می‌توان به چگونگی استفاده از قدرت تجسم برای دستیابی به اهداف پی برد . هدف مطلوب خود را بارها و بارها تجسم کنید. تا این هدف برای سلول‌های ذهن‌تان تعریف شود درست مانند اولین باری که با یک شی یا مفهوم تازه روبه‌رو می‌شوید .

تجسم در ذهن
روند کار مغز

روند کار در مغز

این کار به دو طریق به شما کمک می‌کند. اولا: با داشتن چنین تصویری آگاهانه و سریع از هر آن‌چه که در راه رسیدن به هدف‌تان کمک می‌کند ، مطلع شوید . (مانند جست‌وجوی جرج برای ماشینش) . در نتیجه شما به سرعت از کنار چیزی که هیچ‌گونه شباهتی به تصویر مورد نظرتان ندارد رد خواهید شد .

مادامی که بر تصویر ذهنی خود متمرکز باشید تمامی سلول‌های مغزتان با آن درگیر شده و شما با هر آن‌چه که همسو با هدفتان است از لحاظ جسمی و غیر جسمی ، همراه و هماهنگ می‌شوید .

این هماهنگی ملزومات را به سمت شما روانه می‌کند تا به تصویر مورد نظرتان عینیت ببخشد . ثانیا: شما با این کار هدف مطلوب خود را به بخش ناخودآگاه ذهن‌تان می‌سپرید و در واقع آن را « تثبیت» می‌کنید و در نتیجه به طور خودکار به سوی آرزوهای‌تان حرکت می‌کنید .

ورزشکاران دست به تمرینات تجسمی می‌زنند تا با شرطی‌کردن ذهن‌شان ، جسم‌شان را بدون تلاش و به طور خودکار به سمت هدف مورد نظر ، وادار به حرکت کنند . این تنها راه برای «کسب توانمندی‌های ناخودآگاه» است . این امر نیز در مورد افراد موفق صادق است .

 

تجسم موفقیت

اگر موفقیت را دائم تجسم کنند جسم‌شان نیز نا خودآگاه به تصویر ذهنی‌شان از موفقیت عینیت می‌بخشد . جهان بیرون آینه تصویر درون و دنیای پنهان روح است . متاسفانه تعداد کمی از مردم زمان کافی برای یادگرفتن این بعد از شخصیت‌شان صرف می‌کنند. جای تأسف است زیرا بخش قدرتمندی از انسان نادیده انگاشته می‌شود .

تجسم‌کردن ، فرستادن انرژی نامریی به سوی یک ارتعاش منظم و وسیله مورد نیاز برای دستیابی به آرزوهای درونی فرد است. آمال و آرزوها ، در ابتدا ، باید در افکار و سپس در زندگی واقعی پا به عرصه وجود بگذارند . سرنوشت انسان‌ها نتیجه مجموعه افکاری‌ست که بیشتر از هرچیز به آن‌ها پرداخته اند .

یادداشت جان آسارف، مدرس قانون جذب

 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

عالیجناب ذهن
 

نا آشنایی با قوانین ذهن ریشه همه نارضایتی ها، محدودیت ها، فقر، اضطراب ها و ناهماهنگی هاست و آگاهی از « اصول لایتغیر ذهنی» کلید تحقق بزرگترین، جنون آمیزترین و بلندپروازانه ترین رویاهای شماست

مجوزها